7 Mart 2016 Pazartesi

Bulutsuzluk Özlemi-3

Akın Eldes


Frankfurt doğumlu. Mühendislik mezunu. Ve müzik dışında ekmek parası getiren mesleği: Turist rehberliği. İtü'de mühendislik okuduğu yıllarda harçlık çıkarmak için rehberlik yapmaya başlamış. . Şaşırdık mı? Tabi ki hayır. Çünkü mühendislik, bırakılmak için okunur. Bu bilgilerin çoğunu hayatı hakkındaki İz Tv belgeselinden öğrendim. Şuradan izleyiniz.

Belgesel'den
80lerin başından beri müzik piyasasının içinde. Tabi O da küçüklüğünden beri flüt, mandolin ve liseden -yani 70lerin sonlarından- beri gitar çalıyormuş. 1980'de katıldığı E-5'ten sonra, Painted Bird, Çapkınlar gibi gruplarda çalmış. Bülent Ortaçgil, Haluk Levent, Melih Kibar, Mehmet Güreli ve daha pek çok ismin albümünde yer almış. 1986-2000 yılları arasında Bulutsuzluk Özlemi'ndeymiş. Daha sonra solo albümlere odaklanmış. 2006'dan sonra Pinhani'nin yükselmesine bolca katkıda bulunduğu esnada bile solo albüm yapmayı bırakmamış. Şimdi tekrar Bulutsuzluk Özlemi ile birlikte. Nerede çalarsa çalsın, yeter ki üretmeyi bırakmasın. Ben ki ortalama bir müzik dinleyicisiyim -bu yazıları çok bildiğimden değil, bahaneyle araştırıp öğrenmek için yazıyorum, vefa borcumdan- benim bile sözsüz müziğin kıymetini görmemi sağladı.

Spotify kanalında tüm albümleri yer almıyor

Solo albümleri sırasıyla şöyle:
2002 – Kafi (17 Ağustos depreminde ölenlere adamış) (Yavuz Çetin anısına da bir parçası var)
2004 – Türlü (Sivas Katliamı'nda ölenlere adadığı Madımak parçası bu albümün içinde.)
2007 – Cango (Otel dışında para harcamayan turist demekmiş)
2009 – Ara Taksim
2010 – Başka Türlü
2011 – Hane-i Akustik
Bir not: Annesinin enteresan istekleri oluyormuş, ikinci albümünde tulum, üçüncüsünde de yaylı tanbur kullanmasını istemiş, Erkan Oğur eşlik etmiş ikisinde de Eldes'e. :)

Belgeselden
Ayrıca oğlu Akıncan Eldes de davul çalıyor, birlikte konser de veriyorlarmış.
Devrimden Sonra filminin müziklerini yapmış bir de.



Deniz Demiröz

Her Şey Yalanmış albüm kapağı
Grubun "genç kızların sevgilisi" olabilecek potansiyele sahip üyesi. Allah için yakışıklı, rockçılarda alışkın olmadığımız efendi bi yüzü var. (Zaten bu grup toptan şaşırtıyor insanı, hepsi birbirinden efendi.) Eskiden uzun saçlıymış, o zamanlar bile mütevazı, hırssız bir beyaz yakalıya aitmişçesine uzanıyor yüzü, o uzun siyah saçların arasından. Bende uyandırdığı bu şekilci isleri bi kenara bırakalım artık, grubun diğer üyelerine hiç böyle yorumlar yaptım mı? Yapmadım. Yakışıklı diye ileri geri konuşmamı hak etmesi mi gerekiyor? Magazin işte hep bunlar. Hayır, sus, cevap verme bana, yazına dön.

Deniz Demiröz, kişisel web sayfası düzgün çalışan ilk üyemiz. Böylece sağlıklı bilgi edinebileceğiz, benim buradaki işlevim kopyala yapıştır'dan ibaret olacak gibi ama ne yapıyordum ki zaten? Öyle deme, farklı kaynaklardaki dağınık bilgiyi tek bir sayfaya toplayıp sınıflandırma arzumu tatmin ediyorum. Tamam.

'80-Adapazarı doğumlu. Marmara Müzik Öğretmenliği'nden mezun. Sanırım müzikle ilgili eğitim almış tek grup üyemiz. 20 yaşında elektro gitara başlamış ve okulu bırakıp 4 sene boyunca eve kapanmış. Günde 16 saat elektro gitar çalışıyormuş. Sonra üniversite eğitimine devam etmiş. 

Kamçıla Bebeğim klibinden (Fotoğraf websitesinden)
2005 yılında Bulutsuzluk Özlemi'ne dahil olmuş. 2011'de Grup'tan bağımsız olarak "Her Şey Yalanmış" isimli albümü çıkmış. Yavuz Çetin'in Yaşamak İstemem'i ve Bulutsuzluk Özlemi'nin Yine Düştük Yollara'sı hariç diğer tüm şarkıların sözü ve müziği kendisine ait. Albümdeki bütün enstrümanları kendisi çalmış. Bir şarkıda sadece piyano var örneğin. Bu albümde "efendi yüzlü" vb benzetmelere mahal vermek istemezcesine "Kamçıla Bebeğim" isimli şarkısına klip de çekmiş. Açıkçası klipte 90lar havası var yani komik ama müzik eğlenceli. 

Sanal Dünya albüm kapağı

İkinci albümü "Sanal Dünya" ise 2013 yılında çıkmış, yine tüm söz ve müzikler kendisine ait. Aynı yıl "Oyun Bitti" isimli rock grubunu kurmuş. "Herkes Kolay Para Peşinde" ve "Her Şey İki Dudak Arasında" singlelarına klip çekmişler. Ben iki klibi de sevemedim ne yazık ki. Bundan sonra hep singlelar geliyor, hepsinin klibi var. Müzik sektörüne "hadi ordan"dercesine hepsinin yönetmenliğini kendisi yapmış ve Youtube kanalında hepsini paylaşmış: 

2014-"Hepimiz İyi Biliyoruz" ve "Enstrümantal Albüm" 

Ben ilk kez duyduğum seslere zor alışan biriyim. Deniz Demiröz'ün de sesine henüz alışamadım. Şimdilik enstrümantal müziklerini daha çok sevdim. Ama siz bana bakmayın, bi zamanlar, sesi çok ince diye Selda Bağcan dinlemeyen bi insandım, zamanla geçiyor. Misal, Sanal Dünya albümündeki Bazen şarkısı dilime dolandı bile.

Gitar eğitim DVD'si çıkmış ve özel gitar dersleri veriyor, şuradan kurcalayabilirsiniz.
Spotify kanalında sadece Sanal Dünya albümü yer alıyor.
Gitar Teknikleri röportajı: https://www.youtube.com/watch?v=lFE7mHivXLI



Gencay Kıymaz

1987 Ayvalık doğumlu, grubun davulcusu. Veee karşımızda bir mühendis daha, İTÜ'lü, maden mühendisliği öğrencisi. O da her mantıklı İTÜ öğrencisi gibi mühendisliğe boşvermiş. (Bu şahane yorum bana ait, kendisinin fikrini bilmiyorum).

Ayvalıklı olunca, rakıyı seviyor tabi.(Bkz: Instagram) 

2009'da, İTÜ Teknikforum'a "davul dersleri  verilir" ilanı vermiş. (Şurada) İlanda yer aldığı grupları, kişileri yazmış. Alttaki yorum şöyle: "Dersi veriyorsun da vasfın ne, referansın var mı?". Teknikforum, her forum gibi, bi hoştu. 

Zamska albümünden sonra, 2009 yılında Bulutsuzluk Özlemi'ne dahil olmuş. Pinhani, Gece Yolcuları, Teoman, Soul Stuff, Zeynep Cassalini , Erdem Yener, Burcu Güneş, Serkan Çağrı Band ve Tarık Sezer Orkestrası'nın ekibinde yer almış. Ayrıca instagram hesabından öğrendiğimize göre hala başkalarıyla çalmaya devam etmekte.

Ayrıca Ayvalık'ta Bardak Bar'da hala arada bir çalıyormuş. Takip etmek isteyenler buradan buyrun: https://www.facebook.com/BardakcafeBar/








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder